الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

باید بدانید هدف شما از فعالیت در اینستاگرام برای چیست؟ آیا جذب مخاطب و افزایش سود و درآمد برای شما مهم است؟

برای موفقیت در این زمینه باید توانایی های خود را برای قرار دادن پست هایتان به صفحه اکسپلور مخاطبان افزایش دهید. برای انجام این کار نیاز است که شما الگوریتم اکسپلور اینستاگرام را بلد باشید.

برای دانستن اینکه اینستاگرام چیست اینجا کلیک کنید.

برای دانلود اینستاگرام کلیک کنید.

کار با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

به مجموعه دستور هایی که با جهت دادن رفتار کاربران به هدف مشخصی دست میابیم ، الگوریتم اینستاگرام میگویند.

FEED POST : صفحه ای است که در آن پست فالوورها برای شما نمایش داده میشود.

اکسپلور : صفحه سرچ است که با آیکون ذره بین شناخته می شود. همه کاربرانی که در زمینه تجاری یا زمینه های دیگر در اینستاگرام برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند دوست دارند در صفحه اکسپلور بیشتر دیده شوند، ولی نکته این است که پست های شما برای رسیدن به اکسپلور با فید روبرو می شوند، یعنی تا زمانی که پست های اینستاگرامتان در صدر فید کاربران به نمایش در نیایند، خبری از نمایش آن ها در اکسپلور نیست.

در ابندا اینستاگرام پست شما را به 10% از follower های شما در صفحه فید نمایش می دهد، و اگر که رفتار کاربران با توجه به تعداد ویو، کامنت و لایک و … نسبت به آن پست قابل توجه بوده باشد ، پست شما را به بقیه کاربران نشان می دهد.

در نتیجه اینستاگرام با در نظر گرفتن رفتار کاربران، تصمیم خود را برای نشان دادن یا ندادن پست شما در اکسپلور نهایی میکند.

صفحه فید : دروازه ورود به الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام هم مانند گوگل، دارای الگوریتم خاصی است و معرفی و توضیح این الگوریتم ها کمی سخت است زیرا اطلاعات خیلی کمی را در مورد الگوریتم خود منتشر می کند. به همین دلیل با اعتراض کاربران مواجه شد و برای حل این مشکل تصمیم به دعوت خبرنگاران گرفت و در مورد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام و تغییرات جدید آن توضیحاتی ارائه کرد.

4 عنصر برای دسترسی به الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

علاقه کاربر به موضوع شما

((تشخیص تصویر)) : این تکنولوژی برای این گذاشته شده است که تشخیص بدهد آیا پست منتشر شده شما برای کاربران جذابیتی دارد یا نه؟

این تکنولوژی مانند قابلیت فعال در (شناخت تصویر یوتیوب) و (تصاویر گوگل) است.

هدف از استفاده کردن این تکنولوژی چیست؟

برای این از این تکنولوژی استفاده میکنند که وقتی با انتشار یک پست تعدادی کاربر به صفحه شما اضافه می شود، اگر شما پستی با موضوعی دیگر در صفحه کاربریتان بگذارید و کاربر با آن موضوع دیگر تعامل ایجاد نکند ، پست شمارا برای کاربران دیگر نشان ندهد. زیرا این تکنولوژی برای این است که موضوعات مرتبط با علایق کاربران اینستاگرام را نشان بدهد، و وقتی شما از موضوعات مختلف در صفحه کاربری خود استفاده کنید اینستاگرام شما را در فید خود قرار نمیدهد و اینگونه صفحه کاری شما به اکسپلور اینستاگرام نمیرود.

تعامل کاربر

طبق آمار بدست آمده در ابتدای تغییرات الگوریتم اکسپلوراینستاگرام، کابران حدود 70% از پست های درون فید و 50% از پست های دوستان خود را از دست میدادند، اما با افزایش اهمیت تعامل کاربر، مخاطبان اینستاگرام میتوانند بیشتر از قبل پست دوستان خود را مشاهده کنند.

هنگامی شما پستی را میبینید و آن را لایک میکند، کامنت میگذارید، برای دیگران میفرستید و استوری آن پیج را ریپلای میکنید و یا در دایرکت به آنها پیام میدهید ، الگوریتم اکسپلور اینستاگرام متوجه این فعالیت شما میشود و در نتیجه پست و استوری آن پیج را برای شما در نمایش میگذارد و در قسمت فید هم در الویت قرار میگیرد.

بعد از این بروزرسانی متوجه شدند که مخاطبان 90% از پست های دوستان خود را در فید مشاهده میکنند و همین باعث شده که مخاطبان پیج دوستان خود را راحت تر پیدا کنند.

تعامل کاربر با محتوای شما

اینستاگرام در زمان اوله انتشار پست شما آن را فقط به 10% از مخاطبان نشان میدهد و اگر تعامل کاربران با پیج شما کافی باشد آن پست را به دیگران نیز نشان میدهد. ایتن تعامل میتواند: لایک، کامنت، شیر کردن و …. باشد. پس نتیجه میگیریم که تعامل کاربر با محتوای شما مهم است.

تعامل کاربر با محتوا شما

زمان انتشار پست شما

زمان انتشار برای الگوریتم اهمیت زیادی دارد. مثلا اگر شما پستی را در چند ساعت قبل گذاشته اید شانس بیستری برای دیده شدن دارد تا پستی که دوست شما دیروز گذاشته است.

پس در نتیجه زمان انتشار پست برای رسیدن به درصد فید حرف اول را میزند.

9 گام مهم الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

تولید محتوای مناسب

تولید محتوایی که متناسب با علایق و کاربر پسند باشد امر مهمی برای عبور از فید و رسیدن به الگوریتم اکسپلور اینستاگرام می باشد.

برای مثال : شما یک پیج با موضوع دیزاین داخلی خانه با بیش از 100هزار فالوور دارید، اما پست هایی که با محتوای مد منتشر میکنید، کامنت و لایک بیشتری میگیرد. سعی کنید که تمرکز را بیشتر به این نوع محتوا بدهید، البته تمامی محتوای پیج خود را به این سمت نبرید تا شانس حضور پست هایتان در اکسپلور افزایش پیدا کند.

تولید محتوایی که باعث افزایش تعامل کاربر می شود

شما با انتشار محتوای جذاب، باعث بالا رفتن تعامل کاربران میشوید و بعد ار آن میتوانید با کاربران خود تعامل داشته باشید.

وقتی تعامل پیج شما بالا باشد از نظر اینستاگرام این پست میتواند در الگوریتم اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد. و اگر این تعاملات در تمامی زمینه ها از جمله لایک و کامنت پست، دایرکت و.. باشد، باعث افزایش شما برای الگوریتم اکسپلور اینستاگرام می شود.

افزایش فعالیت خود

شما با بالا بردن فعالیت خود و تعامل برقرار کردن با دیگران میتوانید به الگوریتم اکسپلور اینستاگرام نزدیک شود، تعامل فقط رفتار کاربر با پیج اینستاگرام شما حساب نمیشود.

بهتر است با لایک کردن یا کامنت گذاشتن و دایرکت فرستادن به کاربران خود این ارتباط را قوی تر کنید.

نکته : از ارسال کردن کامنت های کوتاه و ساده بپرهیزید، کامنت های کمتر از 4 کلمه برای الگوریتم اکسپلور اینستاگرام بی ارزش محسوب میشود.

حذف و ویرایش نکردن پست و استوری

حذف پست یا ویرایش متن پست های تازه منتشر شده احتمال قرار گیری آن را در الگوریم اکسپلور اینستاگرام را به شدت کاهش می دهد، زیرا درمورد نشان دادن یا ندادن پست شما در اکسپلور، در یک ساعت اول پس از انتشار آن تصمیم میگرد.

پس سعی کنید مطالب را در زمان انتشار صحیح قرار دهید تا مجبور به حذف یا ویرایش آن نشوید.

استفاده اصولی از هشتگ

برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی به پست های بهتر و مرتبط تر درسترسی داشته باشیند اینستاگرام آپشن هشتگ را آورده است.

هشتگ لزوما برای افزایش بازدید پیج استفاده نمیشود.

اگر میخواهید از هشتگ ها در پست هایتان استفاده کنید بهتر از هشتگ های صحیح و مناسب استفاده کنید زیرا اینستاگرام از سال 2019 بر روی استفاده از صحیح هشتگ ها تمرکز دارد.

اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ های مورد نظر را به کاربران خود داده و کاربران بعد از فالو کردن هشتگ مورد نظر تمامی پست های آن هشتگ را در صفحه فید خود میبینند.

توجه داشته باشید اینستاگرام توانایی حذف پست هایی که با هشتگ های مناسب پست شده اند را در صفحه فید دارد.

نکته : بهتر است تعداد هشتگ های شما بین 5 تا 9 عدد باشد.

hashtag

ثبت پست با لوکیشن

با قرار دادن لوکیشن های محبوب و خاص میتوانید شانس خود را برای قرار گرفتن در صدر فید و اکسپلور افزایش دهید .

مثلا شما یک عکس از برج ساعت لندن میگذارید و با ثبت لوکیشن آن مکان بر روی عکس شانس شما برای رفتن به اکسپلور بیشتر میشود. توجه داشته باشید که اینستاگرام توانایی شناخت لوکیشن های اشتباه و فیک را دارد پس به هیچ عنوان از آنها استفاده نکنید.

محتوای مناسب و نگه داشتن مخاطب در صفحه

باید بدانید که مدت زمانی که کاربران روی هر پست شما میگذارند یکی از نکاتی است که برای اعتبار پست های شما از طرف اینستاگرام بررسی میشود.

شما با استفاده از عکس های با کیفیت، موضوعات جذاب وطولانی و… میتوانید کاری کنید که کاربران زمان بیشتری را صرف محتوای شما اختصاص دهند.

فعال کردن اعلان های پیج

مخطبان میتوانند در صورت رضایت اعلانات پیج شما را روشن کنند تا هنگامی که شما پست، استوری و … گذاشتید متوجه بشوند و اولین نفر باشند که آن را میبینند.

شاید خیلی از افراد نمیدادند که اینستاگرام این آپشن را دارد، بهتر از که در استوری و در پایان هر پستی که میگذارید از مخاطبان خود بخواهید این اعلان را روشن کنند تا شما روند الگوریتم اکسپلور اینستاگرام شما زودتر جلو برود، زیرا اینگونه نشان میدهد که پیج شما محبوب و پر مخاطب است.

استفاده از استوری و لایو و قابلیت های دیگر

از لایو و استوری استفاده کنید البته نه به طور آزار دهنده، بلکه به طور معمول و مفید استفاده کنید تا کاربران شما را ببینند. شما میتوانید با کمک از استوری در دقایق اول انتشار پست این موضوع را به کاربران خود یاد آوری کنید تا سطح تعاملات پست شما بالا برود . در نتیجه استوری و لایو بهترین گزینه برای بالا بردن تعامل کاربران شما است. شما میتوانید از کوئسشن باکس و yes or no و … برای افزایش شانستان برای رفت به الگوریتم اکسپلور اینستاگرام اسفتاده کنید.

نکته:

استفاده از تصاویر و ویئو هایی که با کیفیت هستند میتواند شانس شما را برای حضور در الگوریتم اکسپبور اینستاگرام بالا ببرد .

طبق آمار در سال گذشته، روزانه بیشتر از 500 میلیون نفر در استوری اینستاگرام فعالیت دارند. پس تا جای ممکن از آن استفاده کنید و از قدرت بالای آن در دیده شدن غافل نشوید.

جمع بندی

میتوان گفت الگوریتم اکسپلور اینستاگرام 2022 شما را به انسانی اصیل تر و صمیمی تر ترغیب میکند. بنابراین تمرکز خود را بر روی ایجاد روابط صمیمی با طرفدار خود بگذارید .

اگر دنبال فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی به خصوص در سال 1401 هستید و میخواید در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید میتوانید با شماره 03432472894 ارتباط داشته باشید و با شرکت رایان سپهر ماهان تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی ما بهرهمند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *