رايانش ابري (Cloud Computing) و خدمات وب (Web Services) به دليل ماهيت خاصي که دارند، بازار مشاغل حوزه IT را دستخوش تغييراتي کرده است.

همزمان با سرعت گرفتن استفاده از ابر و خدمات اينترنتي، هزينه‌هاي مربوط به توليد و ارائه محصولات و سرويس‌هاي مربوط به فناوري اطلاعات به مشتري‌ها سير نزولي پيدا کرده است.

در واقع صاحبان کسب و کارهايي که دستي در به کارگيري فناوري‌هاي IT دارند، اکنون مي‌توانند مشتري‌هاي خود را با قيمت پايين‌تر و با استفاده از نيروي انساني کمتر سرويس‌دهي کنند.

مفهوم ديگر اين سخن آن است که در دراز مدت تعداد جايگاه‌هاي شغلي فارغ‌التحصيلان و فعالان حوزه فناوري اطلاعات با کاهش روبرو خواهد شد.

البته از آن روي سکه نبايد غافل شد: در اين بازار پررقابت، فضا براي حضور افرادي که داراي مهارت‌هاي خاص و مورد نظر شرکت‌ها باشند، بازتر است.

اکنون بسياري از بخش‌هاي نصب، پيکره‌بندي و نگهداري سرويس‌هاي نرم‌افزاري که پيشتر توسط کارکنان و متخصصان هر بخش انجام مي‌شد، به صورت خودکار صورت مي‌پذيرد.

بر اين اساس آينده پررونق مشاغل IT در دست کساني خواهد بود که مجموعه مهارت‌هاي مورد نظر شرکت‌ها را دارا باشند. بخش‌هايي از اين مهارت‌ها عبارت است از استعدادهاي مديريتي، دانش کاربري و تجربه.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *