طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش تمایل افراد به مجازی گذراندن بسیاری از امور آموزشی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

امروزه بسیاری از امور و کسب و کارها از طریق اینترنت و به صورت مجازی انجام میگیرند و یکی از مشاغلی که بیش از هر کسب و کار دیگری، نیازمند مجازی شدن است، آموزش آموزشگاه ها و موسسه های آموزشی است.

مجازی شدن امور آموزشگاه ها میتواند از طریق طراحی سایت آموزشی صورت گیرد.

فرصت و امکاناتی که اینترنت و فضای وب در اختیار عموم قرار داده، باعث شده که بسیاری از افراد و مدرسان بتوانند از طریق اینترنت و طراحی سایت آموزشی کسب درآمد کنند.

مدرسان ماهر میتوانند بدون نیاز به مکان و هزینه ی اضافی و تنها از طریق تهیه ی یکباره ی ویدئوهای آموزشی خود و به اشتراک گذاری آنها در سایت یا برگزاری کلاس ها و دوره های آنلاین در وبسایت آموزشی خود به آموزش مطالب مختلف بپردازند.

دانش آموختگان نیز با توجه به آسان شدن شرایط یادگیری، تمایل بیشتری به فراگیری و دنبال کردن آموزش ها پیدا خواهند کرد.

آنها میتوانند ویدئوهای آموزشی را بارها و بارها مشاهده و یادداشت برداری کنند یا اگر به دلایلی قادر به شرکت در کلاس های آنلاین خود نبودند بتوانند به فیلم های ضبط شده کلاس ها دسترسی پیدا کنند. در هر صورت مزایای سایت های آموزشی، اهمیت طراحی سایت آموزشی را دو چندان کرده است.

در همین راستا تیم دیجیتال مارکتینگ ماهان برای کمک به شما عزیزانی که قصد راه اندازی سایت آموزشی خود را دارید اعلام آمادگی دارد تا با طراحی سایت آموزشی شما به بهترین نحو، با قیمت مناسب و در زمانی کوتاه شما را یاری کند.

آموزش مجازی

هدف از طراحی سایت آموزشی، فراهم کردن امکان یادگیری و آموزش دیدن در هر زمان و مکانی است. اینترنت و فضای وب به دانش آموزان و دانشجویان و یا هر فرد دنبال کننده آموزش، کمک خواهد کرد که براحتی در هر شرایطی بتوانند آموزش ببینند و در صورت نیاز، به مشاهده تکرار آموزش بپردازند.

طراحی سایت آموزشی چه اهمیتی دارد؟

ظهور بیماری کرونا، زمینه شکل گیری نوع جدیدی از آموزش بنام آموزش آنلاین و آفلاین را فراهم کرد. این مسئله باعث شد که تمامی مدارس و آموزشگاه ها، به برگزاری کلاس های آنلاین یا تولید محتوا از طریق به اشتراک گذاری ویدیوهای آموزش ضبط شده بصورت آفلاین در وبسایت ها روی آوردند.

در ابتدای کار، عدم آشنایی با نحوه کار با سایت برای مدرسان و استفاده کنندگان از سایت ها، شرایط را کمی دشوار کرده بود همچنین وجود برخی محدودیت های سایت ها، شرایط آموزش را سختتر کرده بود.

اما با گذشت زمان و بالا رفتن سطح آگاهی عموم مدرسان و دانش آموختگان، بهبود و افزایش کارایی وبسایت ها، خیلی زود تمامی کاربران و استفاده کنندگان از سایت های آموزشی، خود را با شرایط وفق دادند و حتی در حال حاضر با وجود برگشتن اوضاع آموزشی به حالت قبل از کرونا، دیگر بسیاری از مدرسان، دوره ها و کلاس های آموزشی خود را بصورت آنلاین و یا تولید محتوا از طریق سایت های آموزشی ادامه میدهند.

و نکته جالب اینجاست که آمار متقاضیان کلاس ها و دوره های آموزشی آنلاین و مجازی روز به روز در حال افزایش است زیرا شرکت در کلاس ها و دوره های مجازی، امکان دسترسی آسان کاربران به آموزش ها و صرفه جویی در زمان آنها را فراهم کرده است.

مدرسین هم از طریق برگزاری کلاس ها و دوره های مجازی خود، به افراد و دانش آموختگان بیشتری از نقاط مختلف و بدون محدودیت مکانی دست پیدا خواهند کرد و این ها همه اهمیت طراحی سایت آموزشی را نشان میدهند.

سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی مناسب چه کسانی است؟

طراحی سایت آموزشی میتواند جهت آموزش موضوعات در زمینه های مختلف بکار رود.

در واقع هر فردی که قصد آموزش و یا برگزاری دوره آموزشی در هر زمینه ای اعم از تدریس دروس مدارس، کنکور، تدریس دروس دانشگاهی، آموزش موسیقی، ورزش، آشپزی، خیاطی یا هر کار فنی و حرفه ای و بسیاری از موارد دیگر را داشته باشد می تواند از سایت های آموزشی استفاده کند.

در ادامه مطلب به بررسی برخی امکاناتی که یک سایت آموزشی میتواند با توجه به ماهیت آموزش خود داشته باشد میپردازیم.

آموزش مجازی آشپزی

امکانات طراحی سایت آموزشی

  • معرفی خدمات آموزشی
  • معرفی دوره های آموزشی موجود
  • ارائه دوره های آموزشی و فروش آنها
  • امکان برقراری آزمون
  • امکان تصحیح آزمون توسط خود سیستم
  • قابلیت ارزیابی و امتیاز دهی به فعالیت کاربران
  • پنل ویژه ی مدرس و دانشجو
  • تالار گفتگو
  • امکان تعیین حق  اشتراک و …
سایت آموزش دروس دانشگاهی

ویژگی های طراحی سایت آموزشی

1- واکنش‌گرا بودن سایت آموزشی

واکنش‌گرا بودن سایت آموزشی، به این معنی است که کاربران اگر با هر دستگاه هوشمندی از جمله تلفن همراه، تبلت، لپتاپ و… سایت شما را باز نمودند، محتوای سایت به هم ریخته نباشد و محتوا بخوبی و مرتب به کاربر نمایش داده شود. امروزه اکثر کاربران از طریق تلفن های هوشمند، آموزش های دلخواه خود را جستجو و مشاهده میکنند بنابراین لازم است که سایت آموزشی واکنش گرا باشد.

واکنش‌گرا بودن سایت آموزشی

2- بالا بودن سرعت بارگیری صفحات سایت

سرعت بارگیری صفحات سایت یکی از ویژگی های مهم هر وبسایتی است که میتواند در تجربه کاربری مخاطبان تاثیربسزایی داشته باشد. صفحات سایت آموزشی باید در کمترین زمان ممکن بطور کامل بارگیری و برای کاربران نمایش داده شود.

بالا بودن سرعت بارگیری صفحات سایت

3- ظاهر مناسب سایت

شکل ظاهری سایت و نحوه ی چیدمان بخش های مختلف آن میتوانند اهمیت زیادی در رضایت کاربران و موفقیت سایت شما داشته باشند، بنابراین باید به رعایت عوامل موثر در ظاهر سایت توجه کنید تا کاربران، تجربه کاربری مناسبی از وبسایت شما داشته باشند.

ظاهر سایت آموزشی

4- امکان مسیریابی آسان برای کاربران

موضوع مهم دیگر این است که هنگامی که کاربران از وبسایت شما بازدید می کنند باید بتوانند به محض ورود به سایت شما،به هر قسمت یا بخش مورد نظر خود از سایت دسترسی پیدا کنند.

امکان مسیریابی آسان برای کاربران

5- سئو سایت آموزشی

سئو شامل مجموعه اقداماتی است که لازم است برای بالابردن رتبه ی سایت در صفحه نتایج گوگل انجام شود.اقدامات مربوط به سئوی سایت باید با رعایت اصول آن انجام شود در غیر اینصورت، سایت شما نمیتواند رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجوگر ازجمله گوگل بدست آورد.

سئو سایت آموزشی

چگونه یک سایت آموزشی طراحی کنیم؟

ممکن است به این فکر افتاده باشید که چگونه یک سایت آموزشی طراحی کنید؟ در ادامه مطالب  شما را با ارائه انواع روش‌ها برای طراحی سایت آموزشی شما را راهنمایی خواهیم کرد.

طراحی سایت آموزشی با استفاده از وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. وردپرس یک سیستم بسیار حرفه‌ای و قدرتمند است. اما برای طراحی سایت آموزشی موفق با استفاده از وردپرس، نیازمند فراگیری دانش طراحی سایت هستید که مستلزم صرف زمان و وقت کافی شما برای یادگیری آن است.

طراحی سایت آموزشی از طریق برنامه نویسی

برنامه نویسی نیازمند دانش تخصصی در حوزه کامپیوتر است. شما میتوانید به فراگیری دانش برنامه نویسی جهت طراحی سایت اقدام کنید اما بدلیل صرف وقت و هزینه فراوان و کسب دانش تخصصی آن برای تنها طراحی یک سایت آموزشی توصیه نمیشود.

طراحی سایت آموزشی با تیم ماهان

 تیم ماهان در همین راستا جهت کمک به شما مدرسین و مربیان سعی دارد تا با طراحی سایت آموزشی حرفه ای برای شما به بهترین نحو از طریق ارائه خدمات لازم جهت طراحی یک سایت آموزشی بی عیب و نقص، بر اعتبار شما بیفزاید.

قیمت طراحی سایت آموزشی

قیمت طراحی سایت آموزشی به ویژگی‌های خاص آن و نیازهای متفاوت کارفرما بستگی دارد. به منظور اطلاع دقیق از قیمت با همکاران ما در واحد فروش ماهان تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *