تصویری جالب از بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چیست؟ سوالی که ذهن افراد جامعه را مشغول کرده است و پاسخ درست به ان شما را هزاران بار به هدفتان در کسب وکارتان نزدیک می کند.امروزه با بالا رفتن استفاده افراد از اینترنت و نفوذ اینترنت بین مردم, افراد ترغیب شده اند تا کسب وکار های خود را به این مسیر بیاورند تا بتوانند بازدید پیج خود را بالا برده و باعث افزایش فروشتان شوند.

تیم تخصصی دیجیتال مارکتینگ ماهان اینجاست تا شما را در زیمنه بازاریابی دیجتال کمک کند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال چیست؟

کلمه بازاریابی دیجیتال یا به انگلیسی دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) ده هاست که وارد زندگی مردم شده است و تاثیر بسیار بالایی روی نحوه کسب و کار مردم داشته است.

تصویری جالب از دیجیتال مارکتینگ

برای بازاریابی دیجیتال چندین تعریف وجود دارد که به زبان ساده می توان گفت بازاریابی دیجیتالی یعنی اینکه شما برای کسب و کار خودتان تبلیغ انجام بدهید و محصولات و خدمات خود را به مشتریانتان معرفی کنید ولی تمامی این ها باید در یک رسانه دیجیتالی اتفاق بیافتد تا بازاریابی دیجیتالی معنا پیدا کند.

تعریف دومی که می توان برای بازاریابی دیجیتال کرد این است که شما برای کسب و کارتان از از متدها و روش هایی استفاده کنید که باعث شود شما از طریق رسانه های دیجیتالی به مردم و طرفداران معرفی شوید.

رسانه های دیجیتالی مانند تلویزیون, رادیو و بخصوص اینترنت هستند که تبلیغات و معرفی در اینجا معنی پیدا می کند.

تصویری جالب از رسانه های اجتماعی

تعریف های متعددی درباره بازاریابی دیچیتال وجود دارد که مهم ترین ان ها, همان موردی است که تعریف کردیم.

ابزارهایی که در بازاریابی دیجیتالی استفاده می شوند

در بازاریابی دیجیتالی ابزارهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا به بعضی از ان ها می پردازیم.

  • بازاریابی موتورهای جستجو
  • بهینه سازی موتورهای جستجو
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موبایلی
  • ابزارهای برندساری مانند لگو و …..
  • پوشش انلاین
تصویری جالب از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی برای تمامی شرکت ها لازم است؟

اگربخواهم به صورت خلاصه ومفید بگوییم بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارها مفید است و تمامی شرکت ها می توانند از این متد استفاده کنند تا به رشد برسند.

در بند اینکه کسب و کار شما چیست و چکار می کند نباشید بازاریابی دیجیتال به کمک شما میاید تا بهتر کاربران و مشتریان خود را بشناسید و به بهترین شیوه به نیازهای ان ها پاسخ دهید و با توجه به نیازهای ان ها, بتوانید محتوای درخور نیاز ان ها تولید کنید.

تصویری از کار کردن با لپتاپ

فواید بازاریابی دیجیتالی برای کسب و کار

پیدا کردن اگاهی کامل از برند :

زمانی که شما تبلیغات درستی را انجام می دهید, انگاه مشتریان شما اطلاعات دقیق تری نسبت به شما و کسب وکارتان پیدا می کنند.

افزایش فرصت های تجاری :

وقتی که از متد درستی در بازاریابی دیجیتالی استفاده کنید انگاه فرصت های بیشتری برای شما پیش می اید تا محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنید.

کاهش هزینه تبلیغات :

وقتی که به سوی بازاریابی دیجیتال می اید انگاه شما هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات سنتی می دهید. تبلیغات سنتی هزینه های بسیار بالایی دارند که این یک راه کاهش هزینه محصوب می شود.

افزایش داده های مفید :

با توجه به این که هر کسب و کاری یک سری داده دارد با انجام خرید یا استفاده از محصولات, داده هایی به دست شما خواهد رسید که با تحلیل بررسی درست این موارد می توانید باعث رشد و موفقیت خود شوید.

تصویری از دیجیتال مارکتینگ

برای رسیدن به نتیجه مطلوب چقدر زمان نیاز داریم؟

شما با بازاریابی دیجیتال می توانید زودتر به نتایج دلخواهی برسید که انتظار داشته اید در روش های سنتی برسید. در کل مفید بودن بازاریابی دیجیتال بسیار بالاتر از روش سنتی است و زودتر به سوددهی خواهید رسید.

در این راه شما باید با دقت فراوان داده هایی که از کاربران و مشتریانتان کسب کرده اید را مورد بررسی و تحلیل قرار بدهید تا بتوانید تجربه بهتری برای کاربران بسازید و حتی بتوانید نیاز مشتریان را به خوبی درک کرده و محصولات مورد نیاز ان ها را به فروش بگذارید و حتی می توانید با استفاده از نظرسنجی از کاربران بخواهید تا سلیقه خودشان را به شما بگویند تا شما بر اساس ان, شما تولید محتوا کنید.

تصویری از گستره دیجیتال مارکتینگ

شما باید تبلیغات خود را به صورت دیجیتالی انجام دهید تا هم هزینه ها کاهش پیدا کند و اینکه سریع تر تبلیغات منتشر شود در میان کاربران و مشتریان و هم اینکه اینگونه تبلیغ ها بیشتر از تیلیغات سنتی طرفدار دارد و برای محیط زیست هم بهتر است.

اگر نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید, از شش ماه اول به بعد نتایج را خواهید دید.

کار بر روی دیجیتال مارکتینگ

چگونه بازاریابی دیجیتال انجم بدهیم؟

انتخاب کردن هدف :

مهم ترین و ابتدایی ترین کاری که باید انجام بدهیم این است که هدف خود را از اغاز کسب و کار خود مشخص کنید. زمانی که هدف خود را مشخص کنید انگاه راحت تر در مسیر درست خود پیش خواهید رفت.

تشخیص مخاطب کسب وکار خود :

از تمامی خوبی هایی که برای بازاریابی دیجیتالی گفتیم, هدف قرار دادن مخاطبان درست یکی از بهترین ان هاست اگر نتوانید در این مرحله به درستی عمل کنید دیگر قادر به موفقیت در این مرحله نیستید.

مخاطبان کسب و کار شما بر اساس هدفی که در مرحله قبل انتخاب کردید متفاوت خواهند بود پس تلاش کنید که بازار هدف را با توجه به هدف درست انتخاب کنید تا در مراحل پیشرو موفق شوید.

شما می توانید بسیاری از استراتژی های خود را بر اساس مخاطبان انتخاب کنید.

تخصیص بودجه برای کانال های دیجیتالی :

هر کاری که در زندگی خود انجام دهید نیازمند این است که بودجه کافی برای ان کنار گذاشته باشید. دراین جا هم هر فعالیتی در بازاریابی دیجیتالی نیازمند بودجه کافی است.

برنامه ریزی برای ایجاد تعادل بین استراتژی های پولی و رایگان:

شما باید کارهایی که باید به صورت پولی انجام شوند و کارهایی که باید به صورت رایگان انجام شوند را جدا کرده و برای هر کدام متخصصان با تجربه را انتخاب کرده و بعد بین هزینه هایی که تخصیص داده اید تعادل ایجاد کنید.

بهینه سازی برای تلفن همراه :

امروزه بیشتر افراد از تلفن همراه استفاده می کنند و افرادی کمی به سمت استفاده از لپتاپ می روند و از نسخه های تحت وب استفاده نمی کنند, پس باید تمامی امکاناتی که برای لپتاپ در نظر گرفته ایم را برای تلفن های همراه را در نظر گرفته و بهینه کنیم.

تحیق در مورد کلمه کلیدی :

تحقیق کردن در مورد کلمه کلیدی و همچین انتخاب یک کلمه کلیدی عالی از مواردی است که به شما کمک می کند تا در صفحات گوگل بیشتر دیده شوید و این یک استراتژی بسیار مهم است.

تکرار استراتژی موفق :

بعد از بررسی استراتژی صحیح و درست باید برای موفقیت همان استراتژی را تکرار کنیم تا به موفقیت برسیم.

سخن پایانی

در این مقاله به مطالب مهمی در مورد بازاریابی دیجیتالی پرداختیم که دانستن ان کمک شایانی به شما در کسب و کارتان خواهد کرد.اما مطالب این حوزه انقدر زیاد است که در اینجا نمی توان به ان پرداخت با این حال سعی شد تا مطالب کارآمد و مفید در اختیار شما قرار بگیرد.

تیم دیجیتال مارکتینگ ماهان اینجاست تا به شما کمک کند تا در این زمینه کسب و کارتان را گسترش دهید و به موفقیت برسید.

کار با تیم دیجیتال مارکتینگ ماهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *