نوشته:  جیمز کالینز[کتابها]

ناشر: سازمان فرهنگی فرا[کتابها]

ترجمه: فضل اله امینی[کتابها

درباره کتاب

فرازهایی از کتاب

دشمنی میان خوب و بهتر فقط مشکل کسب و کار نیست، مشکل انسان است. اگر بتوانیم راز و رمز جهیدن به مرتبه بزرگی را کسب کنیم، برای دیگر سازمان ها نیز ابزاری با ارزش به دست می آوریم. چه بسا به این ترتیب مدارس خوب به مدارس عالی تبدیل شوند، روزنامه های خوب به روزنامه های برجسته، کلیساهای خوب به کلیساهای عالی، سازمان های خوب دولتی به سازمان های بزرگ و شرکت های خوب به شرکت های برجسته.

رهبران شرکت های برجسته هرگز نخواسته اند قهرمانی بی همتا باشند. آن ها هرگز دنبال این نبوده اند که تندیسشان را بتراشند و بر سکویی بگذارند یا به نمادی بی مثال تبدیل شوند. آن ها انسان هایی به ظاهر عادی و آرام با دستاوردهایی شگفت آور بودهاند.

اما در مورد رهبران شرکت های طرف مقایسه قضیه وارونه است. یعنی آن ها نگران نام و آوازه خودشان بوده اند و کمتر به تداوم موفقیت شرکت پس از دوران مدیریت خود فکر می کنند.

کار کردن در شرکت های برجسته مشکل است. اگر فرد با شرایط شرکت های برتر سازگار نباشد دوام نمیآورد. فرهنگ این شرکت ها فرهنگ خشونت و ستمگری نیست؛ فرهنگ سخت کوشی و سخت گیری است.

دیوید پاکارد در حالی که در خانه ای کوچک زیست و از دنیا رفت، املاک 5/6 میلیارد دلاری خود را به یک بنیاد نیکو کاری هدیه کرد.

سوال از پاکارد قبل از مرگ: در طول زندگانی شغلی ات از چه چیز بیش از چیزهای دیگر احساس سربلندی می کنی؟ وقتی به زندگانی خودم نگاه می کنم از این سربلند هستم که در ساختن شرکتی نقش داشتم که بی واسطه فضایلش، رویه هایش و موفقیت هایش، تاثیری فوق العاده بر شیوه اداره کردن شرکت ها در سراسر دنیا داشته است.

:فهرست مطالب

مقدمه ناشر

مقدمه مترجم

سر سخن

1- خوب دشمن عالی است

2- رهبری تراز پنج

3- اول چه کسی … بعد چه کاری

4- رویارویی با واقعیات تلخ

5- انگاره خارپشت

6- فرهنگ انضباط

7- شتاب دهنده های فن آوری

8- چرخ طیار و چرخه زوال

9- از “بهتر از خوب” تا “ساختن برای ماندن”

10- پی نوشت: پرسش های مکرر

پیوست ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *