اطلاعيه‌ي سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور درباره‌ي ادغام وزارت ارتباطات

سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات
1390/03/17
06-07-2011
15:10:50
9003-10721: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران – تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

 

در پي اعلام خبر ادغام سه وزارتخانه ارتباطات، راه و ترابري و مسكن و تشكيل وزارت امور زيربنايي و ارتباطات در جلسه علني روز چهارشنبه يازدهم خردادماه، سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور نظر خود را در اين باره اعلام كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور اعلام كرد: “تصويب مواد مرتبط با توسعه فن‌آوري اطلاعات در برنامه پنجم، تحرك دولت دهم در تشكيل كارگروه فن‌آوري اطلاعات و اولويت بخشي به توسعه دولت الكترونيك به عنوان موتور محركه اين صنعت در سال جاري، پس از دوران ركود و سكون در حوزه فن‌آوري اطلاعات موجي از اميد و نشاط در جامعه فعالين فن آوري اطلاعات كشور ايجاد كرده بود.

انتظار مي‌رفت متناسب با اين هدف‌گذاري‌هاي ارزنده؛ ‌تجديد و تغيير ساختار در جهت تسهيل و تقويت نيل به اهداف مذكور باشد. خبر غيرمنتظره تصويب ادغام وزارت فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات با دو وزارتخانه راه و ترابري و مسكن دغدغه جديدي براي بخش خصوصي حوزه فن‌آوري اطلاعات ايجاد كرده است و سوالات و ابهاماتي را مطرح ساخته است كه مي‌تواند اثرات منفي بر توسعه اين صنعت تحميل نمايد.

بررسي تجربيات كشورهايي كه شرايط ما را داشته و آن را كمابيش دارند، بيانگر توجه به ايجاد مكانيزم تسريع در اخذ تصميمات كلان و مراقبت مستمر در اجراي برنامه‌هاي توسعه فاوا است. به همين منظور ساختارهايي متمركز و در ارتباط مستقيم با عالي‌ترين مقام اجرايي براي تحقق اهداف در دستور كار قرار گرفته است. ادغام فوق الشاره، ناخواسته موجب كمرنگ شدن اين صنعت در شرايطي خواهد گرديد كه نهال جوان آن در كشور بيش از پيش نيازمند توجه است.

هرچند در برخي از حوز‌هاي زيرساخت و عمليات فيزيكي تا حدي نزديكي فعاليت با دو وزارتخانه ياد شده وجود دارد وليكن جنس فعاليت‌هاي مغزافزاري و نرم‌افزاري حوزه فن‌آوري اطلاعات سنخيتي با آن حوزه‌ها ندارد.”

انتهاي پيام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *