طراحی سایت خبری | طراحی سایت خبرگزاری

طراحی سایت خبری امروزه بدلیل اینکه افراد میتوانند براحتی، از اخبار و حواشی موجود، تنها با یک کلیک ساده بر روی مطالب خبری موردنظر در سایت خبری یا جستجوی اخبار در وبسایت های خبری مختلف باخبر شوند بسیار در میان مردم محبوب شده و دیگر کمتر کسی به دنبال خرید و دنبال کردن اخبار و حوادث از طریق روزنامه ها است.

محتوا پنهان

حال با توجه به رایج شدن سایت های خبری و افزایش تمایل افراد به دنبال کردن اخبار و حواشی از طریق وبسایت ها و اینترنت نسبت به گذشته تمایل افراد از جمله خبرنگاران، مدیران رسانه و عکاسان، به بارگذاری نوشته ها، اخبار و عکس های جمع آوری شده ی خود در سایت خبری ویژه خود بیشتر شده و با توجه به اینکه ممکن است طراحی یک سایت خبری بی عیب و نقص برای متقاضیان کمی دشوار باشد در همین راستا دیجیتال مارکتینگ ماهان برای کمک به شما خبرنگاران و دبیران رسانه گرامی همواره در تلاش است تا با طراحی سایت خبری شما به بهترین نحو با قیمت مناسب، شما را یاری کند.

درابتدای این مطلب، تیم ماهان جهت راهنمایی و افزایش آگاهی متقاضیان سایت های خبری، اطلاعاتی در خصوص قابلیت ها و ویژگی هایی که یک سایت خبری مناسب باید داشته باشد در اختیار کاربران گرامی قرار داده است با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

چرا بازار سایت های خبری رو به رشد است؟

1-افزایش روزافزون تعداد مخاطبان سایت های خبری

افزایش تعداد مخاطبان سایتهای خبری

 همانطور که گفته شد، با کاهش محبوبیت روزنامه ها و افزایش تمایل کاربران به پیگیری اخبار از طریق اینترنت و سایت های خبری، تعداد مخاطبان این دسته ازسایتها در حال افزایش است، در نتیجه طراحی یک سایت خبری مناسب میتواند کاربران زیادی را به خود جذب کند.

2-افزایش اعتبار اخبار و رسانه ها از طریق انتشار آنها در سایت خبری

افزایش اعتبار اخبار سایت خبری

در صورتی که منبع اخبار منتشر شده یک سایت خبری باشد، میزان اعتماد مخاطبان به صحت و اعتبار خبرها بیشتر خواهد شد.

3-فراهم شدن امکان انتشار اخبار در هر زمان و مکانی

انتشار اخبار در هر زمان و مکان

اگر یک سایت خبری جهت انتشار اخبار خود داشته باشید، به راحتی میتوانید در هر زمان و مکانی اخبار خود را منتشر کنید.

4-افزایش درآمد

افزایش درآمد

زمانی که تعداد کاربران سایت خبری شما افزایش پیدا کند، به راحتی می‌توانید از طریق دریافت تبلیغات متقاضیان و نمایش آن‌ها در سایت خبری خودتان، درآمد زیادی بدست آورید.

5-جذب مخاطبان بیشتر از طریق انتشار اخبار جدید،جذاب و معتبر در وبسایت خود

واضح است در صورتی که همیشه در سایت خبری خود، جدیدترین، جذابترین و معتبرترین اخبار را برای مخاطبان خود در نظر داشته باشید آنها به دنبال کردن اخبار سایت شما بیشتر ترغیب خواهند شد و تعداد بازدید کنندگان از سایت شما بیشتر خواهد شد و در نتیجه بازار سایت خبری شما رونق پیدا خواهد کرد و میتوانید درآمد زیادی را از این طریق بدست آورید.

طراحی سایت خبری چه اهمیتی دارد؟

اهمیت طراحی سایت خبری

در حال حاضر تعداد رقبایی که دارای سایت‌ خبری مناسب باشند کم است و اگر شما کسی هستید که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار از طریق یک وبسایت خبری هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که تولید محتوای یک سایت خبری بسیار اهمیت دارد و لازم است که در زمینه تولید محتوای سایت خود بسیار کوشا باشید.

اگر بتوانید تولید محتوای جذاب و مناسبی داشته باشید، به راحتی میتوانید تعداد بازدید کنندگان از سایت خود را به هزاران نفر در روز برسانید که در نتیجه با افزایش بازدیدکنندگان از وبسایت خبری شما در طی ماه‌ها و سال‌ها میتوانید درآمد بسیار مطلوبی را از این طریق کسب کنید. بنابراین طراحی یک سایت خبری مناسب میتواند به شما در این مسیر بسیار کمک کند.

طراحی یک سایت خبری حرفه ای باید چه قابلیت هایی داشته باشد؟

قابلیت های طراحی سایت خبری

برخی از قابلیت های یک طراحی سایت خبری حرفه ای:

1-انتشار جدیدترین و محبوب ترین اخبار روزانه، ماهانه و سالانه در سایت خبری

2-داشتن دسته بندی برای انواع خبرهای مختلف از جمله سیاسی، ورزشی، اقتصادی و …

3-دارا بودن قابلیت دریافت خبر از طرف مخاطبان

4-محیط کاربری راحت برای افزایش رضایت و افزایش کیفیت تجربه کاربری مخاطبان

5-داشتن قابلیت جمع آوری اخبار متفاوت

6-داشتن CMS یا یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای مانند وردپرس ( سیستم مدیریت محتوا برای تولید و انتشار و مدیریت محتوای سایت لازم است )

سیستم مدیریت محتوا

اما این نکته هم حائز اهمیت است که یک سایت خبری خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد، در ادامه مطلب برخی از ویژگی های یک سایت خبری مناسب را خواهیم گفت.

ویژگی های طراحی سایت خبری مناسب چیست؟

1-بالا بودن سرعت بارگیری صفحات سایت

سرعت سایت خبری

سرعت بارگیری سایت یکی از موارد حائزاهمیت هر وبسایتی است که میتواند در تجربه کاربری مخاطبان تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.

تحقیقات آماری و بررسی رفتار کاربران نشان داده است که کاربران بطور متوسط حداکثر 3 ثانیه منتظر بارگیری سایت می مانند و معمولا بعد از گذشت این زمان،در صورت عدم بارگیری سایت،سایت را رها کرده و به سایت های دیگر رو می آورند. بنابراین برای نگه داشتن کاربر به عنوان یک مخاطب سایت، لازم است که سایت خبری در بدترین حالت،۲ الی ۳ ثانیه بطور کامل بارگیری شده و برای کاربر نمایش داده شود.

2-واکنش‌گرا بودن سایت

واکنش گرا بودن سایت خبری

واکنش‌گرا بودن سایت خبری، به این معنی است که کاربران اگر با هر دستگاه هوشمندی از جمله موبایل های هوشمند، تبلت، دسکتاپ و… سایت شما را باز نمودند محتوای سایت به هم ریخته و نامرتب نباشد و محتوا بخوبی و مرتب به کاربر نمایش داده شود.

امروزه اکثر کاربران از طریق تلفن های هوشمند جستجوی موردنظر خود را در وبسایت ها انجام میدهند بنابراین در صورت واکنش گرا نبودن سایت خود، انتظار موفقیت از راه اندازی سایتتان نداشته باشید.

3-امکان مسیریابی آسان برای کاربران

امکان مسیریابی سایت خبری برای کاربران

موضوع مهم دیگر این است که هنگامی که کاربران از وبسایت شما بازدید می کنند باید بتوانند به محض ورود به سایت شما، به آسانی به هر قسمت یا بخش مورد نظر خود از سایت دسترسی پیدا کنند.

به عنوان مثال اگر کاربر بخواهد اخبار اقتصادی را مشاهده کند، باید در صفحه اصلی وبسایت شما، گزینه ی اخبار اقتصادی وجود داشته باشد تا کاربر دچار سردرگمی نشود و بتواند به آسانی به مطلب دلخواه خود دست یابد.

4-ظاهر مناسب سایت

ظاهر سایت خبری

شکل ظاهری سایت به قالب و نحوه ی چیدمان هر قسمت از سایت بستگی دارد. نوشته های سایت، تعداد و کیفیت عکس های سایت، فونت نوشته ها و مواردی از این قبیل میتوانند اهمیت زیادی در رضایت کاربران و موفقیت سایت شما داشته باشند، بنابراین باید به رعایت حتی کوچکترین نکات موثر در ظاهر سایت توجه کنید تا کاربران، تجربه کاربری مناسبی از وبسایت شما داشته باشند.

5-امنیت در طراحی سایت خبری

امنیت سایت خبری

یکی از مهم ترین ویژگی های یک طراحی سایت خبری، امنیت آن است که باید از همان آغاز طراحی سایت موردنظر، به آن توجه ویژه ای داشت.

اگر می خواهید طراحی وبسایت خود را به شرکت های دیگر بسپارید، حتما نهایت دقت را در انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب داشته باشید و در غیر اینصورت اگر قرار است که خودتان سایت موردنظرتان را طراحی کنید باید حتما از شرایط و اصول طراحی ایمن یک وبسایت آگاهی داشته باشید.

6-سئو سایت خبری

سئو

سئو شامل مجموعه اقداماتی است که افراد برای اینکه سایتشان در بالاترین رتبه ی صفحه نتایج گوگل قرار گیرد انجام میدهند.

اقدامات مربوط به سئوی سایت باید با رعایت اصول آن انجام شود در غیر اینصورت، سایت شما نمیتواند رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجوگر ازجمله گوگل بدست آورد. بدون سئو، انتظار موفقیت از سایت خود نداشته باشید.

اقدامات بعد از ساخت سایت خبری :

1-بروزرسانی و بارگزاری اطلاعات جدید بطور مداوم

2- توجه به کلمات کلیدی مهم وبسایت

مدیریت سایت

چگونه یک سایت خبری طراحی کنیم؟

ممکن است به این فکر افتاده باشید که چگونه خودتان یک سایت خبری طراحی کنید؟ در ادامه مطالب  شما را با ارائه انواع روش‌ها برای طراحی وبسایت خبری راهنمایی خواهیم کرد.

1-طراحی سایت خبری با استفاده از وردپرس

طراحی سایت خبری از طریق برنامه نویسی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. وردپرس یک سیستم بسیار حرفه‌ای و قدرتمند است اما برای تبدیل یک سایت خام به یک سایت موفق با استفاده از وردپرس، نیازمند به فراگیری دانش طراحی سایت هستید که نیازمند صرف زمان و وقت کافی شما برای یادگیری آن است.

2-طراحی سایت خبری از طریق برنامه نویسی

طراحی سایت خبری با کدنویسی

برنامه نویسی نیازمند دانش تخصصی در حوزه کامپیوتر است. شما میتوانید به فراگیری دانش برنامه نویسی جهت طراحی سایت اقدام کنید اما بدلیل صرف وقت و هزینه فراوان و کسب دانش تخصصی آن برای تنها طراحی یک سایت خبری پیشنهاد نمیشود.

طراحی سایت خبری رایگان

همانطور که گفته شد طراحی یک سایت خبری حرفه ای نیازمند صرف هزینه و وقت کافی میباشد بنابراین به دنبال طراحی سایت خبری رایگان و بدون صرف هیچ هزینه ای، وقت خود را بیهوده هدر ندهید و همچنین در صورتی که با یک طراحی سایت خبری رایگان مواجه شدید باید شکتان ببرد که امنیت و بحث سئوی سایت شما تضمینی نخواهد داشت زیرا این نوع وبسایت های رایگان قطعا سئوی حرفه ای نخواهند داشت.

طراحی سایت خبری با تیم ماهان

 تیم ماهان در همین راستا جهت کمک به شما خبرنگار یا مدیر رسانه گرامی سعی دارد تا با طراحی سایت خبری حرفه ای برای خبرگذاری شما به بهترین نحو از طریق ارائه خدمات لازم جهت طراحی یک سایت خبری بی عیب و نقص، اعتبار شما را افزایش دهد.

هزینه طراحی سایت خبری

قیمت طراحی سایت خبری به ویژگی‌های خاص آن و نیازهای متفاوت کارفرما بستگی دارد. به منظور اطلاع دقیق از قیمت با همکاران ما در واحد فروش خدمات دیجیتال مارکتینگ ماهان تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوالات متداول

قالب چیست؟

آنچه در ظاهر گرافیکی سایت مشاهده میکنید قالب سایت شماست. قالب همچون ویترین مغازه است. هر چه قالب شما زیباتر و جذاب‌تر باشد، کاربران بیشتر تمایل پیدا خواهند کرد که وقت بیشتری را در وبسایت شما بگذرانند .

آیا امکان دسترسی به کدهای HTML و CSS قالب خواهیم داشت؟

بله، شما به تمامی کدهای سایت خود دسترسی خواهید داشت. از این طریق شما می‌توانید تغییرات اساسی و موردنظر خودتان را در قالب لحاظ کنید.

آیا برای طراحی سایت خبری دامنه اختصاصی داریم؟

بله، شما می‌توانید هر دامنه ای که مدنظرتان است اعم از ir, com, net, info را ثبت کرده و به سایت خود متصل کنید.

آیا میتوان در سایت نقش‌های مختلف مانند نویسنده و مدیر و … را به همکاران خود اختصاص دهیم؟

بله شما به عنوان مدیر سایت می‌توانید نقش های زیادی را تعریف کرده و کاربران سایت خود را مدیریت نمایید.

آیا سایت طراحی شده برای من در گوگل دیده می‌شود؟

طراحی بر اساس اصول سئو انجام خواهد گرفت و همکاران ما در زمینه سئو همواره در حال بررسی و رعایت اصول سئو برای رسیدن به بالاترین رتبه در نتایج گوگل خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *