طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت توریستی یا طراحی سایت آژانس مسافرتی، امروزه با توجه به اینکه افراد میتوانند براحتی و تنها با یک کلیک ساده در هر زمان و مکانی بدون نیاز به مراجعه و حضور فیزیکی شان در آژانس های مسافرتی، تمامی تورهای گردشگری را مشاهده و سپس با مشخص کردن مقصد و تور موردنظر خود و وارد کردن بقیه مشخصات لازم، تور و هتل موردنظر خود را رزرو کنند، بسیار در میان مردم به خصوص افراد پر مشغله محبوب شده زیرا کار آنها را آسانتر کرده است.

محتوا پنهان
1 قابلیت ها و ویژگی هایی که باید در طراحی سایت گردشگری موفق و جذب بیشتر گردشگران مورد توجه قرار دهید:

همچنین با توجه به امروزه افزایش تعداد افراد شاغل و پر مشغله بخصوص در شهرهای بزرگ با وجود ترافیک، کمتر کسی برای رزرو تور گردشگری یا سفر خود ترجیح میدهد که مانند گذشته روشهای سنتی یعنی مراجعه به آژانس های گردشگری و مسافرتی را دنبال کند.

امروزه اکثر افراد، به دستگاه های هوشمند از جمله تلفن همراه، تبلت، دسکتاپ و… دسترسی دارند و اغلب کارهای روزمره خود را از طریق اینترنت و سایت های مختلف راه می اندازند و رزرو بلیت سفر بخصوص اگر به منظور گردشکری یا تفریح باشد نیاز به صرف وقت و تحقیق بیشتری دارد.

جستجو در گوگل

حال اگر افراد مانند سایر کارهای اینترنتی خود، امکان رزرو تورهای گردشگری و مسافرتی خود را از طریق سرچ در اینترنت و رزرو از طریق سایت های گردشگری در هر زمان و مکانی داشته باشند قطعا در اینترنت به دنبال سایت های گردشگری و توریستی خواهند گشت.

اگر شما آژانس مسافرتی یا گردشگری دارید یا قصد برگزاری تورهای گردشگری قانونی را دارید و تمایل به طراحی سایت گردشگری ویژه خود به بهترین شکل دارید، به شما پیشنهاد میکنم، طراحی سایت گردشگری خود را به تیم حرفه ای و تخصصی دیجیتال مارکتینگ ماهان بسپارید.

گردشگری

هدف آژانس‌های مسافرتی از ارائه ی  خدمات گردشگری و تور، افزایش جذب تعداد افراد متقاضی برای سفرهای فردی یا گروهی از طریق تور است. آژانس‌های مسافرتی به دنبال افزایش تعداد تورها هستند تا مسافران یا در واقع گردشگران بیش تری را برای سفرهای روزانه یا چند روزه خود جذب کنند.
اما اگر قصد طراحی سایت گردشگری یا طراحی سایت توریستی دارید باید به تمامی خدمات چه رایگان و چه پولی که میتواند باعث افزایش توجه گردشگران به سایت شما شود توجه کنید.
باید درنظر داشته باشید که چگونه میتوانید با یک طراحی سایت مناسب نظر گردشگران را به خود جلب کنید.
گردشگران بیشتر به دنبال جستجوی مکانی مناسب برای گردشگری خود هستند. بنابراین اگر شما به دنبال افزایش تعداد بازدید کنندگان از سایت خود هستید ضروری است که بخش ویژه ای از سایت خود را به معرفی مکان های گردشگری و توریستی جذاب و دیدنی اختصاص دهید.

قابلیت ها و ویژگی هایی که باید در طراحی سایت گردشگری موفق و جذب بیشتر گردشگران مورد توجه قرار دهید:

1- آژانس گردشگری خود را بطور جامع و کامل معرفی کنید.

معرفی آژانس گردشگری در سایت


2- لیست کامل و دقیقی از تورهای داخلی و خارجی به همراه جزییات آنها در وبسایت به اشتراک بگذارید.

لیست تورهای سایت گردشگری


3- برنامه‌های هر تور و جزئیات آنها را بطور کامل به نمایش بگذارید میتوانید برای اینکار، از نمایش روی نقشه استفاده کنید.

نقشه تورهای گردشگری


4-ارائه اطلاعات کامل و قابلیت فیلتراسیون هنگام معرفی هر کشور، شهرها، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، تفریحی، موزه ها، اماکن زیارتی، تاریخی و… باعث میشود تا مخاطبان بتوانند راحتتر کشور و شهر مورد نظر خود را انتخاب کنند و به اطلاعات لازم خود برای سفر دست پیدا کنند.

طراحی سایت گردشگری

در خصوص قابلیت فیلتراسیون میتوانیم اینگونه مثال بزنیم که اگر کاربری بخواهد جاذبه های گردشگری شهر شیراز را مشاهده کند، باید در صفحه اصلی وبسایت شما، ابتدا گزینه ای برای انتخاب نام کشور وجود داشته باشد تا کاربر بعد از انتخاب کشور ایران، بتواند در گزینه های شهرهای ایران، شهر شیراز را انتخاب کند تا سپس بتواند با انتخاب گزینه ی جاذبه های گردشگری آن، مکانهای گردشگری مربوط به شهر شیراز را مشاهده کند یا با انتخاب گزینه هتل های شهر شیراز، بتواند لیست هتل های شیراز و امکانات آنها را ببیند.به این صورت کاربران دچار سردرگمی نخواهند شد و بتوانند به آسانی به مطلب دلخواه خود دست یابند.


 5- انواع جاذبه‌های گردشگری از جمله جاذبه های تاریخی، تفریحی، زیارتی و… از هر شهر و از هر کشور از دنیا که با آنها فعالیت دارید معرفی کنید زیرا باید سلایق افراد مختلف برای گردش را در نظر بگیرید.

انواع جاذبه های گردشگری

6- برای برگزاری برخی تورها در برخی روزهای خاص، تخفیف هایی را در نظر گیرید.

تخفیف

7- داشتن CMS یا یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای مانند وردپرس ( سیستم مدیریت محتوا برای تولید و انتشار و مدیریت محتوای سایت لازم است )

سامانه مدیریت محتوا

8- محیط کاربری راحت برای افزایش رضایت و تجربه کاربری مخاطبان از اهمیت زیادی برخوردار است.

طراحی سایت گردشگری با محیط کاربری مناسب

هنگامی که کاربران از وبسایت شما بازدید می کنند باید بتوانند به محض ورود به سایت شما، به هر قسمت یا بخش مورد نظر خود از سایت دسترسی پیدا کنند.

9- سرعت بارگیری صفحات سایت گردشگری شما باید بالا باشد.

سرعت سایت گردشگری

سرعت بارگیری سایت یکی از موارد حائزاهمیت هر وبسایتی است که میتواند در تجربه کاربری مخاطبان تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد. تحقیقات آماری و بررسی رفتار کاربران نشان داده است که کاربران بطور متوسط حداکثر 3 ثانیه منتظر بارگیری سایت می مانند و معمولا بعد از گذشت این زمان، در صورت عدم بارگیری سایت، سایت را رها کرده و به سایت های دیگر رو می آورند بنابراین برای نگه داشتن کاربر به عنوان یک مخاطب سایت، لازم است که سایت در بدترین حالت،۲ الی ۳ ثانیه بطور کامل بارگیری شده و برای کاربر نمایش داده شود.

10- واکنش‌گرا بودن سایت گردشگری

واکنش گرا بودن سایت گردشگری

واکنش‌گرا بودن سایت گردشگری، به این معنی است که کاربران اگر با هر دستگاه هوشمندی از جمله موبایل های هوشمند، تبلت، دسکتاپ و… سایت شما را باز نمودند، محتوای سایت به هم ریخته و نامرتب نباشد و محتوا بخوبی و مرتب به کاربر نمایش داده شود. امروزه اکثر کاربران از طریق تلفن های هوشمند جستجوی موردنظر خود را در وبسایت ها انجام میدهند بنابراین در صورت واکنش گرا نبودن سایت خود، انتظار موفقیت از راه اندازی سایتتان نداشته باشید.

11- ظاهر مناسب سایت گردشگری

ظاهر سایت گردشگری

شکل ظاهری سایت به قالب و نحوه ی چیدمان هر قسمت از سایت بستگی دارد. نوشته های سایت، تعداد و کیفیت عکس های سایت، فونت نوشته ها و مواردی از این قبیل میتوانند اهمیت زیادی در رضایت کاربران و موفقیت سایت شما داشته باشند، بنابراین باید به رعایت حتی کوچکترین نکات موثر در ظاهر سایت خود توجه کنید تا کاربران، تجربه کاربری مناسبی از وبسایت شما داشته باشند.

12- سئو سایت گردشگری

seo

سئو شامل مجموعه اقداماتی است که افراد برای اینکه سایتشان در بالاترین رتبه ی صفحه نتایج گوگل قرار گیرد انجام میدهند. اقدامات مربوط به سئوی سایت باید با رعایت اصول آن انجام شود در غیر اینصورت، سایت شما نمیتواند رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجوگر ازجمله گوگل بدست آورد. همچنین باید بدانید که بدون سئو، نباید انتظار موفقیت از سایت خود داشته باشید.


همانطور که متوجه شدید حوزه خدماتی که باید برای طراحی سایت گردشگری به آنها توجه شود گسترده است و برای ارائه خدمات به بهترین نحو، طراحی سایت گردشگری باید به صورت حرفه ای وتخصصی انجام گیرد.


در صورت طراحی یک سایت گردشگری مناسب و حرفه ای با ارائه خدمات برتر، بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری در سایت شما می‌مانند و این امر منجر به کسب رتبه های بالا در نتایج موتور جستجوگر گوگل خواهد شد و در نهایت بهبود سئو، امکان موفقیت سایت شما بیشتر خواهد شد.

طراحی سایت گردشگری با تیم ماهان

تیم تخصصی دیجیتال مارکتینگ ماهان در راستای خدمت به آژانس های مسافرتی یا برگزارکنندگان تورهای گردشگری آمادگی دارد تا با طراحی سایت گردشگری حرفه ای برای برگزاری تورهای شما به بهترین نحو از طریق ارائه خدمات لازم جهت طراحی یک سایت گردشگری بی عیب و نقص، شما را یاری کند.

سوالات متداول

هزینه طراحی سایت گردشگری چقدر است؟

قیمت طراحی سایت گردشگری به ویژگی‌های خاص آن و نیازهای متفاوت کارفرما بستگی دارد. به منظور اطلاع دقیق از قیمت ها با همکاران ما در واحد فروش ماهان تماس بگیرید.

قالب چیست؟

آنچه در ظاهر گرافیکی سایت مشاهده میکنید قالب سایت شماست. قالب همچون ویترین مغازه است. هر چه قالب شما زیباتر و جذاب‌تر باشد، کاربران بیشتر تمایل پیدا خواهند کرد زمان بیشتری را در وبسایت شما بگذرانند.

آیا امکان دسترسی به کدهای HTML و CSS قالب خواهیم داشت؟

بله، شما به تمامی کدهای سایت خود دسترسی خواهید داشت. از این طریق شما می‌توانید تغییرات اساسی و موردنظر خودتان را در قالب لحاظ کنید.

آیا برای طراحی سایت دامنه اختصاصی داریم؟

بله، شما می‌توانید هر دامنه ای که مدنظرتان است، اعم از ir, com, net, info را ثبت کرده و به سایت خود متصل کنید.

آیا میتوان در سایت نقش‌های مختلف مانند نویسنده و مدیر و … را به همکاران خود اختصاص دهیم؟

بله شما به عنوان مدیر سایت می‌توانید نقش های زیادی را تعریف کرده و کاربران سایت خود را مدیریت نمایید.

آیا سایت طراحی شده برای من در گوگل دیده می‌شود؟

طراحی بر اساس اصول سئو انجام خواهد گرفت و همکاران ما در زمینه سئو همواره در حال بررسی و رعایت اصول سئو برای رسیدن به بالاترین رتبه در نتایج گوگل خواهند بود.


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *