طراحی سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی، ممکن است به منظور تحقق اهداف مختلفی باشد. ممکن است هدف شخصی، از طراحی سایت ورزشی به اشتراک گذاشتن ویدئوهای ورزشی جهت بالا بردن آگاهی و آموزش دیگران باشد یا ممکن است بخواهد به منظور جذب افراد علاقه مند به ورزش، آنها را به شرکت در کلاس های ورزشی یا ثبت نام در باشگاه خود ترغیب کند. یا ممکن است هدف از راه اندازی یک سایت ورزشی، فروش محصولات ورزشی باشد.

محتوا پنهان

همچنین ممکن است هدف از طراحی سایت ورزشی، انتشار اخبار ورزشی باشد. گاهی ممکن است قصد، پخش یا به اشتراک گذاری ویدئوهای مسابقات ورزشی باشد. حتی ممکن است طراحی سایت ورزشی برای تحقق هر کدام از اهداف ذکر شده مختص یک رشته ورزشی مشخص باشد مانند طراحی یک سایت ورزشی مختص آموزش ورزش ایروبیک.

همانطور که متوجه شدید، با توجه به متفاوت بودن حوزه خدمات سایت های ورزشی و وجود رشته های مختلف ورزشی و علاقه افراد به ورزش های مختلف، شانس دیده شدن سایت شما میتواند بسیار بالا باشد البته در صورتی که سایت ورزشی شما بصورت حرفه ای طراحی شده باشد. با توجه به اینکه طراحی یک سایت ورزشی بی عیب و نقص توسط خود افراد ممکن است دشوار و زمانبر باشد، در همین راستا تیم دیجیتال مارکتینگ ماهان برای کمک به شما عزیزان همواره در تلاش است تا با طراحی سایت ورزشی شما به بهترین نحو و با قیمت مناسب، شما را یاری کند.

لوازم ورزشی
لوازم ورزشی

دلایل نیاز به طراحی سایت ورزشی :

1-نیاز افراد به کسب اطلاعات در مورد ورزش ها و دنبال کردن ویدئوهای آموزش آنها

ورزش در منزل

بسیاری از افراد هستند که چندان علاقه به ورزش در باشگاه ها ندارند و یا به هر دلیلی قصد ورزش در منزل خود را دارند و یکی از راه های رسیدن به این هدفشان، میتواند سرچ کردن ورزشها و دنبال کردن ویدئوهای آموزش آنها در اینترنت باشد.

بنابراین به دنبال جستجوی ویدئوهایی با کیفیت و با بهترین آموزش خواهند بود حال اگر شما به عنوان یک مربی که در رشته یا رشته های ورزشی مهارت بالایی دارید و میتوانید با تهیه ویدئوهایی با کیفیت و با بهترین آموزش و سپس به اشتراک گذاری آنها در سایت ورزشی مخصوص خودتان، بازدیدکنندگان را به دنبال کردن سایت خود جهت مشاهده آموزش ها ترغیب کنید. یا حتی میتوانید ابتدا با به اشتراک گذاری تعدادی ویدئو در سایت، علاقه دنبال کنندگان را برای دنبال کردن آموزش های بیشتر از طریق ثبت نام در کلاس های یا دوره های آنلاین خود جلب کنید.

2-نیاز به کسب اطلاعات در مورد باشگاه ها و کلاس های ورزشی قبل از اقدام به ثبت نام در آنها

طراحی سایت برای باشگاه

با توجه به‌ افزایش علاقه افراد بخصوص جوانان به ورزش کردن در رشته های مختلف ورزشی و توجه به این مورد که همیشه تعداد زیادی از افراد قبل از ثبت نام در یک باشگاه یا کلاس ورزشی، ابتدا به تحقیق در مورد باشگاه یا کلاس ورزش مورد نظر خود میپردازند، احتمال بازدید این افراد از سایت های ورزشی برای کسب اطلاعات بیشتر بدنبال  پیدا کردن یک باشگاه یا کلاس ورزش بالا می رود و حال اگر سایت شما، توجه آنها را به خود جلب کرده باشد می‌تواند منجر به ثبت نام آنها در باشگاه و یا کلاس ورزشی شما شود.

3-نیاز به خرید اینترنتی و سفارش محصولات ورزشی

فروش محصولات ورزشی

امروزه اکثر افراد برای خرید بسیاری از محصولات مورد نیاز خود، به خرید از فروشگاه های اینترنتی روی می آورند. و خرید اینترنتی محصولات ورزشی از قبیل لباس های ورزشی، توپ های ورزشی، وزنه های ورزشی،مکمل های بدنسازی و بسیاری ازمحصولات ورزشی دیگر هم از جمله محصولاتی هستند که طرافداران خاص خود را دارند و وجود سایتی مخصوص فروش محصولات ورزشی میتواند در جلب کردن توجه این دسته از افراد برای خرید محصولات موردنظر خود بسیار موثر باشد.

4-اطلاع از اخبار ورزشی

اخبار ورزشی

بسیاری از افراد، علاقه مند به دنبال کردن اخبار ورزشی هستند و وجود سایت مخصوص انتشار اخبار ورزشی نیز میتواند طرفداران و دنبال کنندگان خاص خود را داشته باشد.

5-مشاهده آنلاین یا آفلاین مسابقات ورزشی

مشاهده آنلاین مسابقه فوتبال

خیلی از مواقع پیش میاد که افراد میخواهند مسابقه ورزشی مورد علاقه خود را ببینند اما به دلایلی مانند دسترسی نداشتن به تلویزیون، این امکان برای آنها وجود ندارد بنابراین اگر دسترسی به اینترنت و تلفن همراه هوشمند داشته باشند، وجود یک سایت ورزشی که مسابقات ورزشی را به صورت آنلاین به اشتراک میگذارد میتواند یک راه حل خوب برای آنها به حساب بیاید.

یا حتی گاهی اوقات پیش می آید که زمان پخش مسابقات ورزشی، به تلویزیون و اینترنت دسترسی وجود ندارد و اگر راهی وجود داشته باشد که افراد بعدا بتوانند به ویدئو های ضبط شده ی آنها دسترسی داشته باشند، وجود یک سایت ورزشی که آنها را به اشتراک میگذارد، میتواند گزینه مناسبی برای آنها باشد.

بنابراین با توجه به هدف خود از طراحی سایت ورزشی، باید در نظر داشته باشید که سایت شما چه امکاناتی باید داشته باشد.

امکاناتی که بهتر است در هنگام طراحی سایت ورزشی با توجه به هدفتان از راه اندازی آن، به آنها توجه داشته باشید :

1-امکان مشاهده آنلاین مسابقات و اعلام نتایج آنها

اعلام نتایج مسابقات ورزشی

2- در نظر گرفتن بخشی در سایت جهت ارائه اطلاعاتی در خصوص تاریخچه رشته های ورزشی و معرفی آنها تا آموزش کامل آفلاین یا آنلاین آنها

آموزش ورزش رزمی

4- ارائه اخبار ورزشی

سایت اخبار ورزشی

5- ارائه اطلاعاتی جهت آشنا شدن مخاطبان سایت با اعضا و تیم های باشگاه

طراحی سایت باشگاه تیراندازی

6-راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی محصولات ورزشی

دسته بندی مناسب اطلاعات

در خصوص طراحی سایت ورزشی با هدف فروش محصولات ورزشی، حتما به دسته بندی مناسب محصولات مختلف دقت داشته باشید.

ویژگی هایی که باید در طراحی سایت ورزشی مورد توجه قرار گیرند:

1- واکنش گرا بودن سایت ورزشی

واکنش‌ گرا بودن سایت ورزشی، به این معنی است که کاربران اگر با هر دستگاه هوشمندی از جمله موبایل های هوشمند، تبلت، دسکتاپ و… از صفحات سایت شما بازدید کردند، محتوای سایت به هم ریخته و نامرتب نباشد و محتوا بخوبی و مرتب نمایش داده شود. امروزه اکثر کاربران از طریق تلفن های هوشمند جستجوی موردنظر خود را در وبسایت ها انجام میدهند بنابراین به هنگام طراحی سایت ورزشی،حتما به واکنش گرا بودن سایت ورزشی خود توجه داشته باشید.

واکنش گرا بودن سایت ورزشی

2-بالا بودن سرعت بارگیری صفحات سایت

سرعت بارگیری صفحات سایت یکی از مهم ترین ویژگی های هر وبسایتی است که میتواند بر کیفیت تجربه کاربری مخاطبان بسیار موثر باشد. تحقیقات و بررسی رفتار کاربران نشان می دهد که کاربران بطور متوسط حداکثر 3 ثانیه منتظر بارگیری سایت می مانند و معمولا بعد از گذشت این زمان، در صورت عدم بارگیری سایت، آن را رها کرده و به سایت های دیگر رو می آورند.

بنابراین برای نگه داشتن کاربر به عنوان یک مخاطب سایت، لازم است که صفحات سایت ورزشی شما در بدترین حالت ،۲ الی ۳ ثانیه بطور کامل بارگیری شده و برای کاربر نمایش داده شود.

سرعت بارگیری صفحات سایت ورزشی

3-امکان پیدا نمودن آسان بخش های مختلف سایت برای کاربران

موضوع مهم دیگر این است که هنگامی که کاربران از وبسایت شما بازدید می کنند باید بتوانند به محض ورود به سایت شما، به هر قسمت یا بخش مورد نظر خود از سایت دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال اگر کاربر بخواهد در سایت فروشگاه اینترنتی محصولات ورزشی، شلوارهای ورزشی مردانه را مشاهده کند، باید در صفحه اصلی وبسایت شما، ابتدا گزینه ی پوشاک ورزشی را مشاهده و انتخاب کند و بعد با انتخاب گزینه پوشاک مردانه و سپس گزینه شلوارهای ورزشی، به بخش شلوارها دسترسی پیدا کند تا کاربر دچار سردرگمی نشود و بتواند به آسانی به بخش دلخواه خود دست یابد.

امکان مسیریابی آسان کاربران

4- در نظر گرفتن بخش تماس با ما برای ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطبان سایت ورزشی

تماس با ما

5-امکان دریافت آگهی دیگران و انتشار آنها در سایت جهت کسب درآمد بیشتر

پذیرش تبلیغات

6- امکان عضوگیری و ثبت نام در سایت

ثبت نام در سایت

7- ظاهر زیبای سایت و گالری تصاویر باکیفیت

شکل ظاهری سایت به قالب و نحوه ی چیدمان هر قسمت از سایت بستگی دارد. نوشته های سایت ،تعداد و کیفیت عکس های سایت، فونت نوشته ها و مواردی از این قبیل میتوانند اهمیت زیادی در رضایت کاربران و موفقیت سایت شما داشته باشند، بنابراین باید در هنگام طراحی سایت ورزشی خود، به زیبایی ظاهری آن اهمیت دهید تا کاربران ،تجربه کاربری مناسبی از وبسایت شما داشته باشند.

ظاهر سایت ورزشی

6-سئو سایت ورزشی

سئو شامل مجموعه اقداماتی است که افراد برای اینکه سایتشان در بالاترین رتبه ی صفحه نتایج گوگل قرار گیرد انجام میدهند. اقدامات مربوط به سئوی سایت باید با رعایت اصول آن انجام شود درغیر اینصورت، سایت شما نمیتواند رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجوگر ازجمله گوگل بدست آورد. بدون سئو، انتظار موفقیت از طراحی سایت ورزشی خود نداشته باشید.

seo

چگونه یک سایت ورزشی طراحی کنیم؟

طراحی سایت ورزشی با استفاده از وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. وردپرس یک سیستم بسیار حرفه‌ای و قدرتمند است اما برای تبدیل یک سایت خام به یک سایت موفق با استفاده از وردپرس، نیازمند فراگیری دانش طراحی سایت هستید که زمان میبرد.

طراحی سایت خبری از طریق برنامه نویسی

برنامه نویسی نیازمند دانش تخصصی در حوزه کامپیوتر است. شما میتوانید به فراگیری دانش برنامه نویسی برای طراحی سایت اقدام کنید اما بدلیل صرف وقت و هزینه فراوان و کسب دانش تخصصی آن برای تنها طراحی یک سایت ورزشی توصیه نمیشود.

طراحی سایت ورزشی با تیم ماهان

خدمات دیجیتال مارکتینگ ماهان در همین راستا جهت کمک به شما عزیزانی که قصد راه اندازی سایت ورزشی خود را دارید اعلام آمادگی میکند که با طراحی سایت ورزشی حرفه ای برای شما به بهترین نحو از طریق ارائه خدمات لازم جهت طراحی یک سایت ورزشی بی عیب و نقص، شما را یاری کند.

سوالات متداول

سوالات متداول

هزینه طراحی سایت ورزشی چقدر است؟

قیمت طراحی سایت ورزشی به هدف شما از راه اندازی آن، ویژگی‌های خاص آن و نیازهای متفاوت شما بستگی دارد. به منظور اطلاع دقیق از قیمت با همکاران ما در واحد فروش ماهان تماس بگیرید.

آیا سایت طراحی شده برای من در گوگل دیده می‌شود؟

طراحی بر اساس اصول سئو انجام خواهد گرفت و همکاران ما در زمینه سئو همواره در حال بررسی و رعایت اصول سئو برای رسیدن به بالاترین رتبه در نتایج گوگل خواهند بود.

یا امکان دسترسی به کدهای HTML و CSS قالب خواهیم داشت؟

بله، شما به تمامی کدهای سایت یا فروشگاه آنلاین خود دسترسی خواهید داشت. از این طریق شما می‌توانید تغییرات اساسی و موردنظر خودتان را در قالب لحاظ کنید.

آیا برای طراحی سایت ورزشی دامنه اختصاصی داریم؟

بله، شما می‌توانید هر دامنه ای که مدنظرتان است، اعم از ir ,com, net, info را ثبت کرده و به سایت خود متصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *