5 فروردين 1390 –

شرکت مايکروسافت مجموعه برنامه‌هاي زيرساخت و بسته مديريت سرورها موسوم به System Center IT را به‌روز کرد و توضيح داد که اين سيستم جديد مبتني بر فضاي پردازش ابري(Cloud Computing) مي‌تواند براي مديريت سيستم‌هاي مجازي مورد استفاده قرار گيرد.

مايکروسافت به دنبال عرضه نسخه به‌روز شده اين بسته نرم‌افزاري اعلام کرد که اواخر سال جاري ميلادي ويرايش ديگري از اين محصول با نام System Center 2012 و با ابزارهاي جديد به دست کاربران مي‌رسد. استفاده از اين بسته نرم‌افزاري به آن دسته از مراکز IT که با سازمان‌هاي فراواني در ارتباط هستند و به عنوان خدمات فناوري ارايه مي‌دهند، توصيه مي‌شود.

“آمي بارزدوکاس” مدير مرکز سرور و Tools Division مايکروسافت در اين خصوص گفت: «اگر مراکز ارايه دهنده خدمات فناوري با سرعت مناسب حرکت نکنند، سازمان‌هايي که از آن‌ها خدمات مي‌گيرند نيز با مشکل مواجه خواهند شد. بايد توجه داشت که هدف اصلي از عرضه سيستم‌عامل اينترنتي Windows Azure نيز دستيابي به اين سرعت بوده است».

مجموعه نرم‌افزاري System Center Virtual Machine Manager 2012 به مديران شبکه و سيستم امکان مي‌دهد کنترل کامل سيستم‌هاي مجازي را حتي در سرورهاي محلي و پلتفورم‌هاي مبتني بر سيستم‌عامل Windows Azure در دست بگيرند. مدير شبکه با ابزارهاي موجود در اين مجموعه مي‌تواند سيستم مجازي را در قالب‌هاي مختلف مورد استفاده قرار دهد، امکان راه‌اندازي چندين سرور مجزا در آن‌ها را فراهم کند و خدمات مجزا و متفاوت را از طريق آن‌ها در اختيار مراکز تجاري بگذارد.

اين برنامه با ماشين‌هاي مجازي به صورت مستقيم کار مي‌کند و به برنامه Microsoft Hyper-V نيز که با محصولات مجازي VMware و Xen سازگاري دارند، مجهز شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *