در دنیای پر تلاطم تجارت ح

ال ح

اضر سازمان‏ها در تلاشند برای رسیدن به اهداف خود در تدوین استراتژی صحیح، انجام عملكردهای پربازده و مشتری مداری گوی سبقت را از یكدیگر بربایند. در این راستا ارائه اطلاعات بروز و دقیق و خلاصه سازی شده، در قالب شاخص های

کلیدی عملکرد در زمان مناسب و به تصمیم گیران مناسب امری ضروری می باشد. برای تحقیق این امر در ابتدا نیاز به یک سیستم مدیریت عملکرد جامع می باشد تا استراتژی ها و اهداف کلان کسب و کار را با استفاده از سنجه ها و شاخص های کلیدی عملکرد به برنامه ها و فعالیت های روزمره متصل نماید و در نهایت نیز با استفاده از یک راه حل نر

م افزاری اجرای این سیستم مدیریت عملکرد را محقق سازد. با توجه به مشغله مدیران ارشد و همچنین وجود اطلاعات پراکنده و خلاصه سازی نشده در سازمان، به جرأت می توان گفت که بدون وجود یک راه حل نرم افزاری کارا نمی توان سازمان را در مسیر درست استراتژی ها و اهداف مشخص رهبری و مدیریت نمود. ابزاری که در سطح جهان برای پاسخ به این نیاز رهبران و مدیران کسب و کارها معرفی شده است داشبوردهای عملکرد می باشند.

مدیران جهت اجرای ماموریت سازمان و حرکت در راه آرمانهای سازمان، حداقل به وسایلی که نمایانگر جنبه های مختلف عملکرد سازمان و هدایت آن است نیاز دارند. یک قانون مدیریت این است که شما نمی توانید چیزی را که قابل اندازه گیری نیست، بخوبی مدیریت كنید. به همین منوال می‌توان اذعان داشت که نمی‌توان آنچه را که قابل مشاهده و دیدن نیست مدیریت كرد.

سیستم داشبورد مدیریت به علت

آنکه تمامی داده‌های سازمانی را در یک صفحه جمع و آنها را با استفاده از نمودارها و اشکال مختلف براحتی برای مدیران و کارکنان تفسیر می كند، ابزاری ارزشمند در محیط رقابتی کنونی محسوب می شود. مدیران سازمان با بهره‌گیری از این سیستم، به‌جای اتلاف وقت برای خواندن محتوای گزارشهای پیچیده و غیر قابل درک و استخراج اطلاعات مورد نیاز از میان آنها، زمان خود را بر تصمیم‌گیریهای صحیح و روشن‌تر اختصاص می دهند و از مزیت رقابتی خود که همان واکنش سریع نسبت به شرایط و تغییرات است استفاده می کنند .

به زبان ساده داشبورد یک واسط کامپیوتری غنی با نمودارها، گزارشها، شاخصهای دیداری و مکانیزم اخطار است که در یک نرم افزار پویا یکپارچه شده اند و برای تمامی‌کارکنان سازمان و مدیران ارشد آن روشی ساده برای دسترسی به داده‌های به روز سازمان را فراهم می آورند تا تصمیم گیرندگان سازمان را قادر سازند نسبت به دستیابی اهداف استراتژیک اطمینان حاصل نمایند و مشکلات بالقوه و واقعی سازمان را شناسایی كنند.

داشبوردهای مدیریتی سیستم های نرم افزاری نوینی هستند که به سازمان‏ها در جهت غنی‏سازی اهداف با استفاده از اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها كمك می‏كند. داشبورد به مدیران این امكان را می‏دهد تا با تعریف، نظارت و تحلیل شاخصهای كلیدی عملكرد در ایجاد تراز بین اهداف و فعالیت‏ها، نمایان‏سازی كلیه فعالیت‏های سازمان و ایجاد یك محیط نمایش مشترك بین اهداف و فعالیت‏ها برای تصمیم سازی درست و كارآمد اقدام نمایند.

* ارائه تصویری كارآمد از عملكرد سیستم

* ایجاد توانایی در شناسایی و تصحیح روندهای منفی

* قابلیت اندازه گیری كارآمدی و ناكارآمدی سیستم

* توانایی در تولید گزارش‌های جزئی از روندهای جدید

* توانایی تصمیم گیری آگاهانه تر بر اساس اطلاعات کسب و کار جمع آوری شده

* ایجاد تراز بین استراتژی‌ها و اهداف سازمانی

* ذخیره زمان در ایجاد گزارش‌های سازمانی

* ایجاد دید كلی و سریع از عملكرد سیستم

* نظارت بر عملكرد سازمان و واحدها

* کمک به تصمیم گیری سریعتر و بهتر

* نمایش وضعیت کل سازمان در یک نگاه

* دسترسی سریع به اطلاعات از مجموعه چند منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *