23 اسفند 1389 – شبکه اجتماعي فيس‌بوک که اين روزها محبوبيت فراواني نزد کاربران جهاني دارد، ظرف مدت کوتاهي که از زمان تاسيس آن مي‌گذرد موجب شده تا نام اين مرکز وارد ليست ثروتمندترين شرکت‌هاي دنيا شود.

نشريه بين‌المللي فوربس (Forbes) در گزارشي اعلام کرد که فيس‌بوك از ثروتمندترين شرکت‌هاي دنيا محسوب مي‌شود. طبق اين گزارش «مارک زوکِربِرگ» موسس و مديرعامل اين شرکت با 5/13 ميليارد دلار دارايي پنجاه‌ودومين فرد ثروتمند جهان است. او سال 2010 ميلادي با 4 ميليارد دلار سرمايه در رتبه 212 اين ليست قرار گرفته بود.

او با همکاري «داستين موسکويتز» مديريت فيس‌بوک را برعهده دارد که اين شخص نيز از ديگر ميلياردرهاي جوان دنيا محسوب مي‌شود و در رتبه 26 ليست نشريه فوربس قرار گرفته است. همچنين،‌ »ادواردو ساوِرين»، «سين پارکر» و «يوري ميلنر» روسي که از سرمايه‌گذاران فيس‌بوک محسوب مي‌شود نيز در ليست پولدارترين افراد دنيا قرار دارند.

همچنين «پيتر تِيل» سال گذشته رتبه 828 اين ليست را در اختيار داشت و هم‌اکنون صاحب رتبه 833 از ليست پولدارترين افراد دنيا شده است. اين در حالي است که از سال قبل تاکنون سرمايه آن از 2/1 به 5/1 ميليارد دلار افزايش يافته است.

فيس‌بوک که در سال 2004 در يکي از اتاق‌هاي خوابگاه دانشگاه هاروارد براي نخستين بار فعاليت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون به بزرگترين شبکه اجتماعي دنيا تبديل شده و توانسته رقباي سرسختي چون Friendster و MySpace را پشت‌سر بگذارد.

شبکه اجتماعي فيس‌بوک هم‌اکنون بيش از 600 ميليون مشترک فعال دارد و در حال رقابت با پورتال‌هاي اينترنتي بزرگي مانند گوگل و ياهو است تا از اين طريق بازار گسترده‌اي را براي تبليغات آنلاين تصاحب کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *