آمریکا، مکزیک، عربستان سعودی، مصر و ترکیه کشورهایی هستند که بیشترین آسیب را از حملات این شبکه هکرهای اروپای شرقی دیده اند.

شبکه‌ای از هکرهای اروپای شرقی در بزرگ‌ترین حمله سایبری دنیا به بیش از 75 هزار رایانه و سرور دو هزار و 500 شرکت در 196 کشور، حمله کرد.

این بزرگ‌ترین حمله هکرها مي‌باشد که تا به امروز به ثبت رسیده است. این حمله از راه دور را که یک شرکت ویرجینایی کشف کرده، از پایان سال 2008 آغاز شده، اما کشف آن ماه گذشته اتفاق افتاده است.

در این حمله بسیار بزرگ ایمیل‌ها، اطلاعات شرکتی، کارت‌های اعتباری و رمزعبور کارمندان شرکت‌های فناوری و بهداشتی در اختیار هکرها قرار گرفته است.

آمریکا، مکزیک، عربستان سعودی، مصر و ترکیه کشورهایی هستند که بیشترین آسیب را از حملات این شبکه هکرهای اروپای شرقی دیده اند.

این حمله را «الکس کاکس» مهندس شرکت «نت ویتنس» در ویرجینا در 26 ژانویه کشف کرد. این کارشناس امنیتی موفق شد كه سیستمی به نام Kneber bot را در حداقل 20 سرور و رایانه ای که توسط گروهی از هکرهای اروپای شرقی ایجاد شده بود، شناسایی کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، به گفته کارشناسان، حمله کنندگان موفق شده‌اند تا اطلاعات کارمندان بسیاری از شرکت‌های نرم افزاری را بر روی سایت‌هایی که توسط هکرها کنترل می‌شوند، بارگذاری کنند.

منبع : روزنامه آسيا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *